Afspraak maken? +31 (0)6 5517 2842
Veelgestelde vragen

COVID-19 Protocol

Hoe ziet het COVID-19 protocol er bij de Amsterdam Kliniek uit?

In het kader van de wereldwijde uitbraak van het coronavirus/COVID-19 is het essentieel om het virus maximaal in te dammen. Dit betekent dat we alleen mensen tot de praktijk toelaten waarvan we veronderstellen dat ze niet met COVID-19 besmet zijn.

Indien u een afspraak bij ons hebt gemaakt en één van de volgende vragen met ‘ja’ beantwoordt, verzoeken we u om uw afspraak onmiddellijk (kosteloos) te annuleren:

  • Hebt u één of meerdere van de volgende symptomen: hoesten, benauwdheid, keelpijn, neusverkoudheid, diarree of koorts (meer dan 38C)?
  • Hebt u momenteel huisgenoten/gezinsleden met deze symptomen?
  • Hebt u op dit moment corona?
  • Hebt u op dit moment huisgenoten/gezinsleden met corona?
  • Bent u genezen van corona korter dan 2 weken geleden?
  • Bent u momenteel in thuisisolatie?
  • Woont u in een verpleeghuis of instelling voor mensen met een beperking?

 

belangrijke aanwijzingen

  • Bij aankomst vragen we u opnieuw of u inmiddels symptomen hebt ontwikkeld.
  • Omdat goede handhygiëne een zeer belangrijke rol speelt bij het tegengaan van verdere verspreiding van COVID-19, zullen we u bij het betreden van de praktijk vragen uw handen te desinfecteren. Dit dient te gebeuren onder toezicht van de behandelaar. We verzoeken u daarna zo weinige mogelijk zaken (mobiele telefoon, stoel, deurknop, etc.) aan te raken.
  • Met behulp van een infrarood thermometer zal uw lichaamstemperatuur worden gemeten.
  • In de wacht- en behandelruimte dient zoveel mogelijk 1,5 meter afstand te worden bewaard. We schudden geen handen!
  • In de wacht- en behandelruimte mogen maximaal 2 personen plaats nemen. Kom daarom bij voorkeur alleen of anders met maximaal 1 begeleider.
  • Kom niet te vroeg aan. Het beste is om vlak voor uw afspraaktijdstip bij ons binnen stappen.
  • Tenzij het echt niet anders kan, geen gebruik maken van het toilet.
  • Verlaat na uw afspraak zo spoedig mogelijk de praktijk.
  • Voorlopig accepteren we geen contante betalingen en vragen we u alleen middels (Maestro) pin uw betaling te voldoen.

Mocht u naar aanleiding van bovenstaande nog vragen hebben, dan kunt u vanzelfsprekend contact met ons opnemen.