Hoe ziet het COVID-19 protocol er bij de Amsterdam Kliniek uit?
In het kader van de wereldwijde uitbraak van het coronavirus/COVID-19 is het essentieel om het virus maximaal in te dammen. Dit betekent dat we alleen mensen tot de praktijk toelaten waarvan we veronderstellen dat ze niet met COVID-19 besmet zijn.
Indien u een afspraak bij ons hebt gemaakt en één van de volgende vragen met ‘ja’ beantwoordt, verzoeken we u om uw afspraak onmiddellijk (kosteloos) te annuleren:
- Hebt u één of meerdere van de volgende symptomen: hoesten, benauwdheid, keelpijn, neusverkoudheid, diarree of koorts (meer dan 38⁰C)?
- Hebt u momenteel huisgenoten/gezinsleden met deze symptomen?
- Hebt u op dit moment corona?
- Hebt u op dit moment huisgenoten/gezinsleden met corona?
- Bent u genezen van corona korter dan 2 weken geleden?
- Bent u momenteel in thuisisolatie?
- Woont u in een verpleeghuis of instelling voor mensen met een beperking?
belangrijke aanwijzingen
- Bij aankomst vragen we u opnieuw of u inmiddels symptomen hebt ontwikkeld.
- Omdat goede handhygiëne een zeer belangrijke rol speelt bij het tegengaan van verdere verspreiding van COVID-19, zullen we u bij het betreden van de praktijk vragen uw handen te desinfecteren. Dit dient te gebeuren onder toezicht van de behandelaar. We verzoeken u daarna zo weinige mogelijk zaken (mobiele telefoon, stoel, deurknop, etc.) aan te raken.
- Met behulp van een infrarood thermometer zal uw lichaamstemperatuur worden gemeten.
- In de wacht- en behandelruimte dient zoveel mogelijk 1,5 meter afstand te worden bewaard. We schudden geen handen!
- In de wacht- en behandelruimte mogen maximaal 2 personen plaats nemen. Kom daarom bij voorkeur alleen of anders met maximaal 1 begeleider.
- Kom niet te vroeg aan. Het beste is om vlak voor uw afspraaktijdstip bij ons binnen stappen.
- Tenzij het echt niet anders kan, geen gebruik maken van het toilet.
- Verlaat na uw afspraak zo spoedig mogelijk de praktijk.
- Voorlopig accepteren we geen contante betalingen en vragen we u alleen middels (Maestro) pin uw betaling te voldoen.
Mocht u naar aanleiding van bovenstaande nog vragen hebben, dan kunt u vanzelfsprekend contact met ons opnemen.