ENGLISH | NEDERLANDS
Hoe bereikt u ons?
Chelatietherapie voor aderverkalking
chelatie, chelatietherapie, chelatie-therapie

Chelatietherapie ( chelatie ) is een veilige methode om de symptomen die door aderverkalking ( arteriosclerose ) veroorzaakt kunnen worden, te reduceren of elimineren. Voorbeelden hiervan zijn pijn op de borst ( angina pectoris ) en een hartaanval ( hartinfarkt ). Chelatietherapie heeft ook effect op klachten die het gevolg zijn van vaatvernauwingen in de hersenen ( beroerte, TIA ) en de benen  ( claudicatie ), zonder dat operatief ingrijpen noodzakelijk is. Reguliere methoden voor het behandelen van aderverkalking zijn over het algemeen alleen gericht op symptoombehandeling, het zij door middel van medicijnen dan wel operatie. Chelatietherapie poogt daarentegen de feitelijke oorzaak aan te pakken.

Chelatie is een veilige, niet-operatieve behandelmethode, waarbij gebruik gemaakt wordt van infusen met de synthetische stof EDTA. EDTA verwijdert onder meer kalkafzetting ( plaque ) in de slagaders, waardoor de oorzaak van eerdergenoemde aandoeningen wordt gereduceerd of geëlimineerd. Meer dan eens ervaren patienten als gevolg van de chelatiebehandeling een verhoogd energieniveau en grotere vitaliteit.

chelatie, chelatietherapie, EDTA, chelatie-therapie download brochure Chelatietherapie

behandeling allergie, allergieenvideo chelatie-therapie

Chelatietherapie Nieuwe Formule: onbewezen onzin

Sinds kort doet zich in Nederland een nieuw fenomeen voor, namelijk de zogenaamde “Chelatietherapie Nieuwe Formule”. Een handjevol artsen beweert dat deze vorm van chelatie, waarbij de dosis EDTA gehalveerd wordt en de inlooptijd verkort is, net zo effectief zou zijn als de standaard chelatietherapie volgens het protocol dat door de internationale chelatieorganisatie IBCMT (International Board of Clinical Metal Toxicology) is opgesteld.

Men dient zich echter te realiseren dat de IBCMT gedurende een periode van vele tientallen jaren een valide, veilig en effectief protocol heeft ontwikkeld dat zich reeds uitgebreid heeft bewezen in succesvolle behandelingen. IBCMT-gecertificeerde chelatieartsen zijn dan ook absoluut tegen deze recentelijk verzonnen, onbewezen vorm van chelatietherapie, onder het motto: doe het goed en verantwoord of doe het anders helemaal niet.

Vragen
Copyright © 1997-2013 Amsterdam Kliniek. Alle rechten voorbehouden. Gevestigd in Nederland.